Violenţa, sexualitatea şi vedetismul, minciuna, senzaţionalismul şi vulgaritatea sunt atitudinile cel mai des promovate în programele tv, potrivit unui studiu INSOMAR la cererea CNA. Un Violenţa, sexualitatea şi vedetismul, minciuna, senzaţionalismul şi vulgaritatea sunt atitudinile cel mai des promovate în programele tv, potrivit unui studiu INSOMAR la cererea CNA.
Un interviu "light" pe un subiect grav cu Andi Moisescu, realizatorul emisiunii
Apropo TV de pe Pro TV. Copiii sunt influenţaţi nociv de "cutia magică", iar adulţii se uită prea mult la tv:
- Nu ţi se pare că "vedetism" este un cuvânt nou care l-a înlocuit pe altul de tristă amintire şi de largă circulaţie, "nepotism"?
- Nu, nu mi se pare. Doar că el este un cuvânt nou introdus, atâta vreme cât fenomenul a putut fi observat şi în parlament. Mă rog, după aia s-a dovedit că nepoata nu a votat, dar fiecare vede ce vrea. Povestea cu vedetismul este o chestiune normală într-un drum pe care îl parcurgem cu toţii, există peste tot în lume. Nu văd de ce ăia sunt mai cu moţ şi noi nu avem voie. Mi se pare că societatea are nevoie de aşa ceva.
- Adică este un rău necesar?
- Nu-mi dau seama dacă este rău, depinde cum este construită vedeta. Sunt vedete bune şi vedete rele, după cum există nepoţi răi sau nepoţi buni.
- Care este cel mai "bun" amabalaj în care ne este furnizată violenţa la tv?
- Ambalajul cel mai potrivit este filmul, pentru că este cel mai spectaculos. Hollywoodul se pricepe cel mai bine să facă filme violente.
- Copilul tău este prea mic să se uite la televizor. Dar este atras de micul ecran?
- Copilul meu nu este absolut deloc atras de tv. Noi voiam să-l ţinem departe de tv. Mi se pare că şi în cazul tutunului sau al alcoolului, consumul exagerat de ceva dăunează grav sănătăţii. Şi cred că şi consumul