Tuşa designerului Peter Schreyer de la Audi, sosit în tabăra coreenilor în 2006, împrumută conceptului Kia un look ce aminteşte puternic de stilul german. Conceptul Kee, prezentat în această Tuşa designerului Peter Schreyer de la Audi, sosit în tabăra coreenilor în 2006, împrumută conceptului Kia un look ce aminteşte puternic de stilul german. Conceptul Kee, prezentat în această toamnă la Salonul de la Frankfurt, trasează liniile după care se vor ghida viitoarele modele ale firmei.
Un joc fonetic ce face o confuzie voită între "Kee" şi "Key" ("cheie"). Calambur care sugerează faptul că noul prototip reprezintă cheia de boltă a noilor generaţii Kia. În coreeană, "Ki" este şi denumirea energiei vitale care animă orice fiinţă vie de pe Pământ.
Desprinderea de "gemenii" de la Hyundai începe astfel să prindă contur. De altfel, strategia va împărţi zonele de interes ale clientelei, Kia adresându-se mai degrabă celor tineri, neliniştiţi şi dinamici, în vreme ce Hyundai rămâne o marcă destinată burghezilor conformişti.
Odată cu noul concept, coreenii transmit şi un mesaj subliminal care ar putea fi interpretat cam aşa: "Nu mai cumpăraţi Kia deoarece toate modelele sunt deja demodate după apariţia prototipului Kee". Coupeul este construit într-un stil uşor de înţeles şi recunoscut, ce sugerează putere. "Am urmărit să putem multiplica imaginea regăsită la Kee şi altor modele viitoare, fie ele de clasă compactă, SUV sau mini", a declarat Schreyer la lansare.
Prima impresie la vederea creaţiei coreeano-germanilor este una de "deja vu". Şi senzaţia vine încă de la partea frontală, unde luminile de poziţie "angel eye" cu leduri te trimit cu gândul la noul Audi TT sau la R8. Senzaţia trece repede, odată ce privirea îţi alunecă spre rezolvarea inovatoare a cursivităţii spaţiului vitrat al lunetei ce se prelungeşte peste montanţii spate până la geam