Răbdarea, diplomaţia şi abilitatea de a lucra cu clienţii, mai ales cu cei dificili, sunt calităţile pe care trebuie să le îndeplinească un recepţioner-îndrumător Pentru cei mai
Răbdarea, diplomaţia şi abilitatea de a lucra cu clienţii, mai ales cu cei dificili, sunt calităţile pe care trebuie să le îndeplinească un recepţioner-îndrumător
Pentru cei mai mulţi oameni care au fost măcar o dată oaspeţii unui hotel, recepţionerul este persoana căreia îi dai buletinul de identitate şi-ţi dă în schimb cheia de la cameră. În hotelurile de lux, recepţionerul-îndrumător se ocupă de viitorul client încă din momentul în care acesta şi-a făcut rezervare. Îi află gusturile, tabieturile sau preferinţele culinare. Salariul pentru un astfel de job nu trece de 500 de euro, dar bacşişurile pot fi consistente.
"Încercăm discret să aflăm încă dinainte ca oaspetele nostru să apară la uşa hotelului ce mărime poartă la halatul de baie, de exemplu. Sau ce fel de papuci să-i punem în cameră. De asemenea, talia este o informaţie importantă pentru că unei persoane mai înalte nu-i poţi da o cameră la mansardă", ne-a spus Lăcrămioara Topală, şefa serviciului recepţie de la un mare hotel din Capitală. Angajatul hotelului care adună aceste informaţii confidenţiale despre client şi le valorifică este recepţionerul-îndrumător.
"El trebuie să ştie dacă oaspetele este alergic la ceva. O astfel de informaţie este importantă pentru alegerea lenjeriei potrivite sau a odorizantului din cameră", a explicat Lăcrămioara Topală.
În funcţie de gust sau solicitare sunt aranjate produse cosmetice în baie, florile sau recomandate anumite camere cu o culoare predominantă.
Răsfăţarea clientului, parte din fişa postului
Gusturile literare sau artistice ale oaspetelui sunt şi ele importante pentru recepţionerul-îndrumător deoarece el se ocupă de închirierea anumitor fil