La patru zile de la accident, Boiengul companiei Tarom se află încă în apropierea pistei de decolare Avionul care a lovit o maşină de întreţinere pe Aeroportul Otopeni zace încă în
La patru zile de la accident, Boiengul companiei Tarom se află încă în apropierea pistei de decolare
Avionul care a lovit o maşină de întreţinere pe Aeroportul Otopeni zace încă în apropierea pistei de decolare la patru zile după producerea accidentului. Boeing-ul 737 al companiei Tarom are încă aproape opt tone de combustibil în rezervoare. Pasagerii care decolează de pe Henri Coandă sunt îngroziţi de imaginea epavei aflate în apropierea căii de rulare.
Luni, o echipă de tehnicieni a reuşit să scoată aproximativ două tone de combustibil din rezervoarele avionului şi să îndepărteze dispozitivele care ar fi putut declanşa un incendiu. În aeronavă se mai află însă alte opt tone de kerosen care nu a putut fi scos. În aceste condiţii, orice eroare de pilotaj sau de coordonare ar putea duce la o catastrofă de proporţii.
Însemnele Tarom au fost şterse de pe avion pentru a nu crea companiei o imagine negativă în rândul pasagerilor care pleacă sau vin pe Otopeni. Specialiştii spun că Boeingul nu mai poate fi reparat pentru că a fost afectată întreaga structură de rezistenţă. Aeronava nu poate fi deplasată de la locul accidentului până la sosirea unei echipe din partea societăţii de asigurări ASTRA. Experţii constatatori sunt aşteptaţi în zilele următoare.
Filmul accidentului
Potrivit raportului preliminar, activitatea de balizaj era efectuată de un agent autorizat, iar echipa de întreţinere, formată din patru oameni şi două autovehicule, lucra cu aprobarea turnului de control. Una dintre maşini se afla la 600 de metri de pragul pistei, iar cealaltă la 1.500 de metri faţă de acelaşi prag. Cronologic, evenimentele de duminică s-au desfăşurat astfel: Ora 10.4