Ce faci cand brandul ti s-a imbolnavit? Cand este anemic, lipsit de tonus si de voiosie, maniaco-depresiv sau, si mai rau, cand comunica pe doua voci? Teodora Migdalovici, fondatoarea agentiei migdale amare, ofera o reteta in trei pasi: identificarea problemei, interpretarea sa din perspectiva clinica si gasirea unei solutii. Totul de dragul succesului.
Cele cinci femei care formeaza echipa migdale amare se autointituleaza “alchimiste”. Evita termenii “specialist in branding” sau “brandolog” deoarece considera ca acestia descriu doar o parte din intregul proces pe care migdalele il aplica atunci cand trateaza problemele de comunicare ale unui client.
Una din metodele folosite de Teodora Migdalovici si de echipa ei in munca de zi cu zi este lectura brandurilor din perspectiva terapeutica. “Toti asumam ca brandurile sunt niste personalitati. Dar cand vine vorba de evaluare, toata lumea le evalueaza din punct de vedere financiar. Asa nu se ajunge la esenta brandului, pentru ca evaluezi tot compania, respectiv impactul financiar al brandului asupra companiei”, a declarat, pentru Wall-Street, Teodora Migdalovici.
In realitate, brandurile ar trebui lecturate din perspectiva personalitatii lor, asa cum sunt lecturati si indivizii, crede Migdalovici. “Evident, sunt branduri cu probleme pe lumea asta”. Ele trebuie identificate in aceeasi maniera in care terapeutii identifica problemele pacientilor lor, interpretate clinic si apoi solutionate.
Una dintre problemele cele mai frecvent intalnite este comunicarea pe doua voci. “Linia de comunicare a unui brand tanar, proaspat, sufera cadente. Si atunci brandul respectiv ajunge sa comunice pe doua voci. E ca si cum ai lua acum Sprite si l-ai transforma intr-un brand sobru”, explica Migdalovici. Brandurile pot suferi si de simptomele pe care, in viata reala, le-ar avea maniaco-depresivii, oame