Ministerul Transporturilor stă pe un butoi cu pulbere. Ancheta în cazul avionului care a lovit o maşină pe pistă capătă accente groteşti. Părţile implicate se acuză reciproc şi trag sfori să iasă basma curată. O înregistrare secretă arată haosul din turnul de control. O dispeceră panicată că a uitat să scoată maşina de pe pistă, în loc să-i contacteze pe piloţi, i-a apelat în disperare pe ocupanţii vehiculului de intervenţie.
Ministerul Transporturilor stă pe un butoi cu pulbere. Ancheta ordonată de Ludovic Orban în cazul avionului care a lovit o maşină de intervenţie pe pistă la sfârşitul anului trecut (30 decembrie) capătă accente groteşti.
Părţile implicate – toate, foarte bine conectate la vârfurile instituţiei – încearcă să-şi impună oameni în comisia de anchetă şi, logic, să-şi minimizeze responsabilităţile în ceea ce a fost la un pas de a se transforma într-o tragedie aviatică.
ORDINUL ANULAT. Ultimul episod a fost, susţin surse apropiate anchetei, nominalizarea lui Vasile Ţocu, de la Romatsa (instituţie de care aparţine turnul de control), ca membru plin al comisiei, cu sprijinul lui Cătălin Radu, directorul Direcţiei Generale Aviaţie Civilă din Ministerul Transporturilor. Faptul în sine a atras nemulţumirea evidentă a celorlalte părţi anchetate. Acestea şi-au nominalizat, procedural, observatori în comisie şi acuză o tentativă de înclinare a balanţei diferendului în favoarea Romatsa (de care ar fi apropiaţi atât directorul Cătălin Radu, membru in Consiliul de Administraţie, cât şi Mircea Ciucă, preşedintele comisiei). Scandalul a făcut ca, în cursul zilei de ieri, ordinul de numire a lui Vasile Ţocu în comisia de anchetă să fie revocat, acesta căpătând firescul statut de observator din partea Romatsa.
GROAZA DIN TURN. Surse guvernamentale au declarat, în exclusivitate pentru Jurnalul Naţio