Valoarea taxei de primă înmatriculare va creşte chiar şi de aproape trei ori în cazul maşinilor noi, urmând să scadă proporţional cu vechimea, în cazul autovehiculelor cu aceeaşi cilindree şi încadrate în aceeaşi normă de poluare Euro, au declarat agenţiei Mediafax surse guvernamentale. „Noul principiu pe care-l introducem în modul de calcul al taxei este acela că vechimea converge cu deprecierea în cazul maşinilor din aceeaşi clasă Euro şi cu cilindree similară”, au declarat agenţiei Mediafax sursele citate.
Potrivit acestora, dacă taxa actuală pentru o maşină nouă cu norma de poluare Euro 4 şi cu cilindree de 1.400-1.600 de centimetri cubi este cu puţin peste o sută de euro, în noua formulă pe care Executivul o propune Comisiei aceasta creşte până la mai mult de 400 de euro. În acelaşi timp, ea scade o dată cu vechimea maşinii, ajungând ca acelaşi automobil, dar vechi de doi ani, să fie taxat cu o sumă mai mică cu 15%. În cazul unei maşini noi Euro 4 cu motor de 1.600 de centimetri cubi, taxa de primă înmatriculare va fi de circa 460 de euro, urmând să scadă progresiv în funcţie de vechimea maşinii.
O maşină de acelaşi tip şi cu motorizare de peste 1.900 de centimetri cubi va fi înmatriculată pentru o sumă ce se apropie de o mie de euro, au mai declarat sursele citate. Cele mai noi maşini de tip Euro 3 cu cilindree de 1.400-1.600 de centimetri cubi vor fi înmatriculate contra unei sume de aproape o mie de euro. Cuantumul scade şi în acest caz în funcţie de vechimea maşinii. Sursele guvernamentale citate au ţinut să precizeze că datele prezentate nu sunt valori definitive, ele urmând a fi modificate uşor. (Mediafax)
Valoarea taxei de primă înmatriculare va creşte chiar şi de aproape trei ori în cazul maşinilor noi, urmând să scadă proporţional cu vechimea, în cazul autovehiculelor cu aceeaşi cilindree şi încadrate în aceeaşi normă de poluare Euro