Contractul Bechtel, semnat in 2003 in guvernarea PSD, are mai multe anexe secretizate ce ascund adevaruri scandaloase. Potrivit unor documentelor intrate in posesia jurnalistilor de la Romania Libera, preturile materialelor folosite la construirea Autostrazii Transilvania sunt de cel putin doua ori mai mari, in cazul multor produse, decat ale celor folosite pentru Autostrada Soarelui.
- Bechtel a inceput lucrarile la Autostrada Transilvania si in Salaj
Astfel, potrivit Anexei 1, pretul armaturii PC52, de exemplu, a fost fixat pentru Bechtel la 896,37 euro/tona, in timp ce italienilor care au construit tronsonul Bucuresti-Fundulea li s-au platit 450 euro/tona.
Totodata, pentru betonul cu rezistenta 20-25 americanii au primit un pret de circa 130 de euro/metru cub, in timp ce la Autostrada Soarelui s-a facturat acelasi tip de beton la cel mult 65 de euro/metru cub. Aceste preturi mai si cresc, an de an, ajungand ca in 2008 sa fie cu 26% mai mari, in euro, decat cele din 2003.
In acelasi timp, Anexa 10 la contractul Bechtel, care contine cantitatile de lucrari si materialele necesare pentru realizarea Autostrazii Transilvania, este si ea secretizata. Astfel, scrie Romania Libera, s-a putut ca mai toate cantitatile si solutiile de construire stabilite initial sa sufere modificari substantiale, fara stirea opiniei publice, care au avut ca efect cresterea pretului autostrazii cu zeci de milioane de euro.
Au mai "rasarit" 54.000 de piloni de sustinere, cantitatea de material de umplutura a crescut de 6,5 ori numai pe doua sectiuni, iar cantitatea de otel armat a crescut cu 13.000 de tone.
Comparand Anexa 10 cu listele de cantitati actuale, se constata ca multe din materialele ieftine au fost inlocuite cu alte produse, mult mai scumpe. De exemplu, in cazul sectiunii 2B, se prevedea initial, conform Anexei