Retailerul german Metro a inregistrat, in anul 2007, vanzari totale de 65,9 miliarde de euro, in crestere cu 10% fata de exercitiul financiar precedent, potrivit datelor financiare preliminare publicate astazi de companie.
In Germania, avansul vanzarilor s-a plasat la 5,5%, iar valoarea acestora a urcat la 27,9 miliarde de euro. Excluzand impactul extinderii retelei de magazine, avansul vanzarilor s-a plasat la 0,4%.
La nivel international, vanzarile Metro au crescut cu 13,6%, la 38 de miliarde de euro. Avansul vanzarilor, fara influenta din extinderea retelei de magazine, s-a plasat la 12,3%.
In Europa de Vest, performantele Metro au fost satisfacatoare, o crestere mai semnificativa fiind consemnata insa in Europa de Est si Asia, unde vanzarile au urcat cu 25%.
In ceea ce priveste trimestrul al patrulea, vanzarile grupului Metro au crescut cu 8,3%, la 19,9 miliarde de euro. Excluzand impactul achizitiilor, avansul vanzarilor s-a plasat la 7,7%.
Numai in Germania, vanzarile Metro au avansat cu 1,5% in ultimele trei luni ale anului trecut, la 8,4 miliarde de euro. Grupul german precizeaza ca operatiunile Wal-Mart au fost consolidate in raportul financiar din noiembrie 2006.
La nivel international, Metro a inregistrat un avans de 13,8% al vanzarilor in trimestrul al patrulea si o valoare de 11,6 miliarde de euro.
Analizate separat, vanzarile Metro Cash&Carry au crescut cu 6% in anul 2007, iar reteaua germana de magazine si-a consolidat pozitia de lider pe piata vanzarilor angro in regim de autoservire. Numai in ultimul trimestru, Metro Cash&Carry a inaugurat 24 de magazine noi in toata lumea. In prezent, lantul german de magazine este prezent in 29 de tari.
Hypermarketul Real a inregistrat anul trecut o crestere de 21% a vanzarilor, avans determinat in special de achizit