Incidentul aviatic din 30 decembrie anul trecut, cand pe Aeroportul Henri Coanda un avionul Tarom a lovit o masina nu este unul singular. Potrivit Jurnalului National, un incident asemanator, mai putin grav, a avut loc cu mai bine de o luna inainte, dar nu a fost raportat. Atunci un autobuz al companiei de Handling a fost la un pas de a fi lovit de un avion.
Situatiile sunt similare. Turnul de control ar fi uitat de aprobarile date, iar un autobuz al companiei de Handling Globe Ground a fost la un pas de a fi lovit de un avion. Autobuzul a degajat de urgenta, in ultimul moment, pe camp si a fost nevoie de doua tractoare ca sa reuseasca sa-l scoata din namol.
Evenimentul ar fi ramas insa neconsemnat in registrul special, intrucat partile implicate nu au inregistrat pierderi. Conform acelorasi surse, nu ar fi singurul incident de acest fel petrecut pe aeroporturile romanesti care nu a fost raportat, se pare, pentru a nu scadea increderea calatorilor in siguranta zborurilor.
Ministerul Transporturilor nu a comentat aceasta informatie, in timp ce reprezentantii Globe Ground au declarat pentru Jurnalul National ca 'echipajele lor tehnice nu au autorizatia sa patrunda pe pista'. Intre timp, ancheta demarata in cazul avionului Tarom care a lovit o masina a firmei UTI pe Aeroportul Otopeni scoate la iveala aspecte din ce in ce mai sensibile.
Miercuri, toate partile implicate au fost convocate de comisia de ancheta la sediul Ministerului Transporturilor, in principiu pentru ascultarea inregistrarii facute cu microfonul ambiental care capteaza tot ceea ce vorbesc intre ei operatorii din turnul de control.
Surse apropiate comisiei de ancheta au declarat pentru Jurnalul National ca, foarte probabil, va fi ceruta o expertiza privind autenticitatea dar mai ales, integralitatea inregistrarii episodului.
I