Mai mult de 520 de milioane de euro vor fi alocate de Ministerul Transportului in 2008 pentru lucrari la Autostrada Transilvania (Brasov - Bors), a declarat directorul general adjunct al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, Dorin Debucean, potrivit Adevarul online.
"Initial, Bechtel a solicitat 480 milioane de euro, dar noi vom aloca un buget de circa 520 milioane de euro pentru acest an", a spus Debucean.
Compania constructoare, Bechtel, a primit in 2007 de la Ministerul Transporturilor suma de 185 milioane de euro, care va fi majorata in acest an, pentru ca lucrarile la cele doua tronsoane aflate in executie, Campia Turzii - Gilau (52 de kilometri) si Suplacu de Barcau - Bors (64 de kilometri), sunt avansate.
Potrivit contractului, aceste tronsoane trebuie sa fie finalizate in 2009, iar portiunea Cluj - Suplacu de Barcau trebuie finalizata in 2010, pentru a face legatura cu frontiera romano-ungara.
Totusi, costurile de constructie s-ar putea dubla, de la 2,2 miliarde pana la peste patru miliarde de euro, deoarece materialele de constructie s-au scumpit.
Autostrada va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri si viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostrada si 16 noduri rutiere, termenul de punere in functiune fiind anul 2013.
Mai mult de 520 de milioane de euro vor fi alocate de Ministerul Transportului in 2008 pentru lucrari la Autostrada Transilvania (Brasov - Bors), a declarat directorul general adjunct al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, Dorin Debucean, potrivit Adevarul online.
"Initial, Bechtel a solicitat 480 milioane de euro, dar noi vom aloca un buget de circa 520 milioane de euro pentru acest an", a spus Debucean.
Compania constructoare, Bechtel, a primit in 200