Asa se intampla an de an, fie ca e vorba de sezonul estival sau de cel al sarbatorilor de iarna. Stagiunea expozitionala, ca si cea muzicala sau teatrala, este atinsa de un soi de febrilitate emotionala, dar parca si putin panicata, daca nu cumva cuprinsa de-a dreptul de lancezeala obisnuita de dinaintea vacantelor.
Dincolo de festivismul unora dintre ele, expozitiile lunii decembrie atesta totusi o realitate sensibila si mereu acutizata: nevoia disperata a artistului de a fi bagat in seama de cei in mijlocul carora este nevoit sa se manifeste creator, dar si sa-si duca traiul de azi pe maine. Un patetism al sortii ii mana pe toti la acest spectacol, in care se amesteca gratia si inocenta producatorului de savori spirituale si senzoriale, cu frivolitatea vecina cu indecenta uneori a tertipurilor negustoresti, cu care aceiasi incearca sa-si ademeneasca ipotetica clientela sau macar sa starneasca interesul celor din jur...
Este perioada cand scopurile estetice cedeaza in totalitate terenul scopurilor comerciale, in forme ce antreneaza frenetic imaginatia, instituind, vrand-nevrand, o domnie a aptitudinilor improvizatorice si a conventionalitatii retorice, stridente uneori, motivata dramatic de cele mai multe ori de instinctul de supravietuire, la care ii supune canonicul joc al derivei noastre tranzitioniste!
Asa se face, ca simultan, in principalele galerii bucurestene, grupuri mai mari sau mai mici de confrerii artistice, incropite pe diferite criterii si afinitati elective, si-au organizat expozitii (cu vedere la strada, eventual) in care ostentatia ofertarii obiectului de arta ca "dar" de Mos Nicolae, de Craciun, de Anul Nou, de San-Vasile sau de Boboteaza si Sf. Ion nu-i cea din urma miza!
Astfel, locatarii atelierelor de la cele doua etaje ale imobilului istoric din str. Selari nr. 13 tin afisul Galeriei "Simeza" de pe Magheru. Andre