Aşa cum bine ştiţi, evenimentul sportiv cel mai aşteptat şi cel mai mediatizat al începutului de an a fost anulat cu o zi înainte de start. Nimănui nu-i venea să creadă că trebuie să se întoarcă acasă.
Aşa cum bine ştiţi, evenimentul sportiv cel mai aşteptat şi cel mai mediatizat al începutului de an a fost anulat cu o zi înainte de start. Nimănui nu-i venea să creadă că trebuie să se întoarcă acasă.
Cei 570 de competitori înscrişi la patru secţiuni (moto, ATV, auto şi camioane) care aveau de parcurs 9.273 km, dintre care 5.736 de probe speciale şi cei peste 1.500 de mecanici, jurnalişti, organizatori şi membri ai echipelor logistice care abia aşteptau să plece în Marea Cursă s-au văzut nevoiţi să renunţe la tot. Trecând repede peste “Marea Supărare”, participanţii au încercat să facă haz de necaz. Doi dintre cei mai buni piloţi ai categoriei moto – Frans Verhoegen şi David Casteu, prieteni buni ai echipei românilor înscrişi la Dakar 2008 – s-au îmbrăcat în costume de schi, spunând că din Lisabona vor pleca direct spre Alpi. O altă apariţie insolită prin parcul tehnic a fost cea a piloţilor scoţieni Iani Shankie şi John Whiteford, care nu au renunţat nici o clipă la kilt-uri. Ei purtau ecusoane negre, ca omagiu pentru cei doi mari piloţi de raliu dispăruţi anul trecut – Colin McRae (campion mondial) şi Alan Barr.
SpeculaŢii. Se pare însă că o ediţie 2009 a Raliului Dakar nu va mai exista! Se fac deja tot felul de speculaţii cu privire la noul traseu şi locul de start. Se vehiculează “nume” precum China, Rusia, Mongolia sau Emiratele Arabe, Budapesta sau chiar... Bucureşti. Oricare ar fi variantele alese de organizatori, “Dakar”-ul va rămâne un mit pentru toţi cei implicaţi într-un fel sau altul şi nici o alt loc de pe pământ nu-l va mai putea înlocui. Pierderile sunt oricum incomensurabile, mai ales pentru cei care şi-au investi