Dupa zece ani de management in multinationale, Eugen Saulea si-a dat demisia si a investit toate economiile familiei intr-un start-up – o firma de marketing si vanzari. La sfarsitul anului trecut, a vandut-o unui gigant international pentru o suma calculata initial la 3,3 milioane de dolari. Intre momentele 2004-2008 se ingramadesc idei, planuri, insistente, investitii, pierderi si cresteri.
Saptamana trecuta a fost anuntata vanzarea companiei romanesti Business Ideas Provider Group (BiP), cu activitati in domeniul de marketing si vanzari, catre compania International Marketing & Sales Group Limited (IMSG), din Marea Britanie. Firma lui Eugen si Ioana Saulea va fi vanduta in trei etape, de-a lungul a patru ani.
Antreprenorul de 32 de ani, Eugen Saulea (foto), spune ca formula pentru succes este sa crezi in ideile tale si sa lupti pentru ele. Absolvent de ASE, a inceput sa lucreze in vanzari inca din studentie. De-a lungul anilor, a lucrat la Efes Romania, la Murfatlar si la Brau Union Romania, din diferite pozitii ierarhice. Anul 2004 l-a prins la Brau Union, cu trei titluri profesionale: director national pe conturi speciale, director regional pe Bucuresti si director national de vanzari pe Republica Moldova.
A urmat o schimbare brusca de management in cadrul companiei, care ii lasa descoperiti pe managerii mai vechi. Asa ca Saulea a decis sa-si dea demisia si sa porneasca pe cont propriu. Si-a intocmit un plan de afaceri pentru cei 5.000 de euro, economiile familiei, si s-a apucat de treaba.
“Intrarea in BiP Group a fost un pas inapoi,in momentul 2004. De ce? Pentru ca a trebuit sa incep sa-mi recrutez oameni, a trebuit sa stau sa-i formez si nu mai aveam rabdare. Veneam dupa multi ani in care am format si am recrutat si ajunsesem intr-o pozitie de management in care stateam foarte linistit, doar mergeam la negocieri, intalniri. Alt