Vizitele in hypermarketuri se fac acum o data la doua saptamani Piata bunurilor de larg consum (FMCG - fast moving consumer goods) ar putea creste cu peste 15% in acest an fata de 2007, pastrandu-si ritmul de dezvoltare inregistrat in perioada anterioara, estimeaza compania de cercetare a pietei GfK.
"Pentru acest an, ne asteptam la o continuare a cresterii consumului de bunuri de larg consum cu o rata de cel putin 15% in valoare. Impactul scumpirii produselor de baza poate influenta negativ ritmul de crestere, intr-o anumita masura si pe termen scurt, un exemplu in acest sens fiind uleiul de gatit, care a suferit in urma scumpirilor", a spus Raluca Raschip, consumer tracking director in cadrul GfK Romania.
Pe piata FMCG, consumul a crescut cu 15% in primele noua luni ale anului trecut fata de aceeasi perioada din 2006. Valoarea cosului de cumparaturi a fost pe un trend ascendent in intervalul mentionat, in timp ce frecventa cu care gospodariile au facut cumparaturi s-a micsorat.
"Influenta retailului modern in aceasta directie este cu atat mai vizibila cu cat frecventa de cumparare a scazut cel mai puternic in comertul traditional, in timp ce in hipermarketuri s-a inregistrat un trend invers, fiind mai ridicata cu 30%. Mergem la cumparaturi in hipermarketuri aproximativ o data la doua saptamani, in medie", explica Raschip.
Cresterea consumului s-a accelerat dupa primul trimestru al anului trecut, deoarece in perioada ianuarie-aprilie 2007 piata s-a majorat cu 11% fata de acelasi interval din 2006, se mai arata in studiile GfK.
Ca si in ceilalti ani, in primele noua luni ale lui 2007, produsele de ingrijire personala si de intretinere a locuintei au inregistrat cea mai mare dinamica (17%) fata de aceeasi perioada a anului trecut, devansand cresterea alimentelor si a bauturilor cu 3 puncte procentuale, acestea din urma inregist