Soferii care isi pierd ore in sir incurcati prin traficul sufocant din Timisoara, tocandu-si nervii la volan, coboara toti Dumnezeii din cer, injurand Politia, considerata responsabila pentru tot ce nu merge bine in trafic. Insa, cel putin teoretic, responsabila pentru bunele si relele care se intampla in traficul din Timisoara este Comisia de Circulatie a Primariei. Acolo se hotaraste cum o sa se desfasoare traficul prin municipiu. Cu un fluturat de mana prin aer, membrii comisiei stabilesc prin vot pe unde se blocheaza circulatia prin Timisoara. Scopul este nobil — lucrari la infrastructura. Insa pentru a se putea circula ca-n Occident, in Timisoara de maine, soferii trebuie sa jongleze, ca-n Romania, printre craterele Timisoarei de azi... Misterele craterelor
Ce minuni se mai intampla prin traficul din Timisoara se stabileste in fiecare joi. Dis-de-dimineata, cam pe la orele noua. Atunci se reuneste, in Sala de Consiliu a Primariei Timisoara, Comisia de Circulatie. Cea care pune strada la cale. Teoretic, nimic din haosul magnific in care zace traficul din Timisoara nu se face fara binecuvantarea comisiei. Entitate institutionala care da avize stabilind cine pe unde mai sapa, in ce locuri se vor casca cratere, care strazi se blocheaza ori se inchid, unde se "sadesc" semafoare. Si, cel mai important, "comitia" stabileste masuri pentru fluidizarea traficului. Joi, comisia s-a reunit, in frunte cu primarul Gheorghe Ciudandu. In dreapta statea Culita Chis, seful Serviciului Transporturi, secretarul Comisiei de Circulatie. Pe un ecran imens erau proiectate schitele strazilor in care urma sa dea iama muncitorii cu tarnacoapele.
Prima surpriza pentru timisoreni, vine de luni, 14 ianuarie. Se inchide circulatia pe bulevardul 16 decembrie (intre strazile Iuliu Maniu si Vacarescu), traficul fiind deviat pe bulevardul Liviu Rebreanu si Constantin Brancoveanu.