Anul electoral incepe cu scandal politic si schimbari la nivelul media. Cele doua domenii convergente, presa si politicul, au parte de transformari care marcheaza trecerea spre o alta modalitate de abordare a consumatorilor, fie ca sint cititori sau alegatori.
In timp ce politicul incearca sa treaca dinspre abstract la concret, de la liste la uninominal, presa parcurge un drum invers, de la presa de autor, cu personalitati puternice, la presa tip „societate anonima“, dar cu o puternica identitate de grup. Mai exact, ziarele incep sa-si cristalizeze mai bine tendintele din perspectiva evaluarilor stinga-dreapta, dar renunta la formatorii de opinie care le amprentau in acest sens.
Parerile, cind vine vorba de preferintele consumatorilor de presa scrisa, sint impartite. Exista oameni care doresc, in continuare, presa de autor, dupa cum sint la fel de multi cei care o prefera pe cea lipsita de „locomotive“. Exista, ce-i drept, si o presiune din partea politicului, spre trecerea mai rapida la ziarele fara personalitati, dar cu personalitate politica, in care sa se regaseasca tendintele politice.
Pe de alta parte insa, ceea ce se intimpla acum inseamna o deplasare de putere, dinspre presa scrisa spre televiziuni. Daca raminem putin in zona de interes al politicului, se poate specula foarte bine si interesul acestuia sa se grabeasca transferul, pentru ca, in timp ce in presa scrisa nu exista restrictii, de nici un fel, in televiziune si in radio functioneaza mecanismul CNA, care implica mai multe constringeri.
Cu toate astea, ceea ce se petrece este, pina la urma, un fenomen normal. Peste tot in lume, televiziunea si Internetul au lovit mortal in publicatiile scrise. Sint ziare cu renume international care au cunoscut o scadere dramatica a vinzarilor si isi cauta acum supravietuirea in alte forme de comunicare a informatiei. Si