Executivul Primăriei Braşov se află acum în faza finală de realizare a bugetului municipiului Braşov pe anul 2008. La capitolul venituri proprii, estimările sunt de 150 de milioane de lei, faţă de bugetul previzionat anul trecut, de 140 de milioane de lei, care a fost depăşit, cu două milioane de lei. Veniturile la bugetul local în anul 2007 au crescut, faţă de anul 2004, cu 133%. Însă, în anul 2008 bugetul local va pierde 15 milioane de lei, din cauza unei ordonanţe de Guvern care prevede ca taxele din transferul de proprietare al bunurilor imobiliare să meargă la bugetul statului. În total, bugetul municipiului Braşov pe anul în curs va fi de 462,1 milioane de lei, veniturile proprii reprezentând o treime din total. O altă treime a bugetului municipiului va fi din cote defalcate, iar o altă treime de la bugetul de stat. „Problema este că în acest an nu se mai aplică formulele de distribuire a banilor de la buget, de către Direcţiile Generale ale Finanţelor Publice, pe fiecare localitate în parte, în funcţie de numărul de locuitori, suprafaţă, venituri şi alte criterii. Acum s-a ajuns iar la atribuirea unor sume de bani, pentru fiecare judeţ în parte, adică iar se dau banii unor baroni locali. Vorbesc în general, la nivelul ţării. Printr-o ordonanţă de Guvern s-a schimbat legea care s-a aplicat anul trecut. Aşa că s-a dus pe apa Sâmbetei descentralizarea administraţiilor locale”, susţine primarul George Scripcaru (foto). După cum mai spune acesta, o mare parte a veniturilor proprii se vor duce pe realizarea unor lucrări de investiţii, în principal în infrastructură, şcoli, instituţii de cultură. În câteva zile acest proiect de buget va fi publicat atât în presa scrisă, cât şi pe internet, urmând ca apoi să fie supus votului Consiliului Local.
În infrastructură se va lucra la canalizare, pasaje şi străzi
În ceea ce priveşte infrastructura municipi