La începuturi fotograf de presă, pasionat de fotografia artistică, pe care o practică în paralel cu meseria de art director, Liviu Drangu este primul publicitar român care a dat mediul de lucru aşezat din agenţiile locale pe poezia Africii. Pe glob - Pe urmele publicitarilor români
La începuturi fotograf de presă, pasionat de fotografia artistică, pe care o practică în paralel cu meseria de art director, Liviu Drangu este primul publicitar român care a dat mediul de lucru aşezat din agenţiile locale pe poezia Africii.
La Creative Eye, agenţia din Accra (Ghana), unde lucrează din septembrie, este singurul alb.
Jurnalul Naţional: Cum ai ajuns să lucrezi în Ghana?
Liviu Drangu: E o greşeală. Trebuia să ajung în Congo. Povestea ar putea fi subiectul unui film în care se întâlnesc un coreean, un tanzanian, o malaria fatală, o duminică în Vamă, o şedinţă foto Tabu şi o replică: “Mai bine mă duc în Congo”. În mai puţin de o lună am ajuns în Ghana. Cu multe prejudecăţi şi temeri. Dar destul de curios. Am avut norocul să fiu încurajat şi de acasă, şi aici când am ajuns, deşi majoritatatea m-a considerat nebun. Sunt aici şi, culmea, chiar îmi place.
Campanie
Care e cea mai recentă campanie la care ai lucrat acolo?
Creative Eye s-a deschis în Ghana acum patru luni. De asta am şi venit. Pentru a forma echipa şi a conduce departamentul de creaţie. Cu sediul principal în Tanzania, Creative Eye e o agenţie tânără, înfiinţată acum doi ani. Clientul principal e Tigo. O companie de telefonie mobilă care acoperă America de Sud, câteva ţări din Asia şi acum se extinde şi în Africa. Când Tigo a venit în Ghana, era nevoie de Creative Eye aici. Se deschid filiale şi în Sierra Leone şi DRC (Democratic Republic of Congo), de care tot Creative Eye Ghana va avea grijă. Deci, până la urmă ajung şi în Congo.
Tigo e a doua co