» Noua forma a grilei taxei de prima inmatriculare ar putea afecta vanzarile autohtone de automobile fabricate in Romania.
» Cele mai afectate vor fi vanzarile Dacia, precum si viitorul inceperii productiei Ford la Craiova.
» Pana acum, taxa auto nu a avut nici o influenta asupra importurilor de masini second-hand.
Modificarile aduse taxei de prima inmatriculare ar putea duce la o scadere a vanzarilor Dacia cu 15-20%, a declarat ieri vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe.
In calitate si de presedinte al Asociatiei Producatorilor de Automobile din Romania (APIA), Constantin Stroe a aratat ca noua forma a grilei taxei de prima inmatriculare – care prevede ca valoarea taxei va scadea o data cu cresterea varstei masinii – ar putea afecta vanzarile autohtone de automobile fabricate in Romania. Cele mai afectate vor fi vanzarile Dacia, precum si viitorul inceperii productiei Ford la Craiova. si astfel se poate repeta situatia din Polonia, unde ponderea livrarilor de autoturisme nationale este de numai 9%.
Incurajam importul de rable
Acest lucru a fost confirmat si de Brent Valmar, vicepresedintele APIA, care a explicat ca, desi taxa de prima inmatriculare este legala, fiind acceptata de Comisia Europeana si valabila in majoritatea tarilor Uniunii Europene, prin modul de calcul acceptat este incurajat importul de rable. "Ceea ce a nascut critici din partea Comisiei Europene este o chestiune obiectiva, si anume ca taxa trebuie sa scada pe masura ce valoarea autovehiculului second-hand scade, a precizat Valmar. Suntem foarte ingrijorati, in primul rand pentru ca nu mai exista componenta importanta de incurajare a vanzarilor de masini noi, respectiv de masini second-hand cat mai noi." Acest fapt va conduce la incurajarea importurilor de rable, fapt care ar putea sa aiba o influenta negativa asupra producatorului l