Jurnalele informative devin, de la o zi la alta, tot mai sinistre. O isterie generala a cuprins mass-media. Ne facem ca vrem democratie, dar daca privim in ograda televiziunilor, vedem cum "cainele de paza" al societatii, latra la luna dupa Elodia sau Norica, in vreme ce leul agonizeaza si cetateanul e cu portofelul din ce in ce mai gol.
"In padurea Trei Stejari, un copac taiat / Ascundea sub radacina, un trup spintecat (...)" Mihai Firu
Starea buletinelor noastre de stiri este din ce in ce mai jalnica. Presa a devenit un actor infatuat care vrea sa faca din viata cetatii o telenovela, regizata politic foarte bine. si uita astfel de interesele cetatenilor, carora li se servesc jurnale informative tabloidizate, in care stirile importante sunt zvarlite la coada, trecute intr-un con de umbra. "Brand"-ul, marca stirilor a devenit... Elodia. Mai marii televiziunilor - patroni, directori etc. - se apara spunand ca "asta vrea publicul", cat mai multe "Elodii", de parca nu dansii au muncit sarguincios in 18 ani, sa infecteze telespectatorii cu microbul senzationalului. I-au molipsit de aceasta grava boala a comentarii derizoriului, le-au spalat creierii multor naivi, deveniti masa usoara de manevra. Desigur, avem si un Consiliu National al Audiovizualului, dar acest CNA se face ca nu vede ce se intampla cu programele informative si asa-zisele talk-show-uri ale televiziunilor. si CNA e sub o comanda politica. Legile audiovizualului nu s-au mai modificat. Postul public functioneaza dupa aceeasi lege care lasa partie politizarii. CNA amendeaza cat ii permite legea cea fragila, si lanseaza tot felul de proiecte de protejarea minorilor si a limbii romane, onorabile de altfel, dar nu vede cum arata buletinele de stiri ale unei tari ce se pretinde europeana si democrata.
Fiecare informatie, la noi, primeste si un titlu cat mai strident