Sfirsitul de saptamina a dovedit inca o data ca, vrem nu vrem, serile in care „vedeta“ este vocea umana atrag melomanii ca un magnet, poate mai mult decit cele instrumentale, care au nevoie de nume mari sau de titluri extrem de atractive pentru a asigura afluenta publicului similara celei de la „vocal-simfonice“ sau opera.
Vineri a fost o zi „plina“ pentru ca, spre exemplu, la Universitatea Nationala de Muzica din Bucuresti, soprana Georgeta Stoleriu – si in ipostaza de profesor de canto de inalt profesionalism – a acordat o noua bursa „Yolanda Marculescu“ (500 de euro oferiti, ca de obicei, din fondurile sale personale), cistigatorul fiind acum, la cea de-a XIV-a editie, basul Octavian Cretu (student in anul al II-lea la clasa condusa de tenorul prof. univ. dr. Ionel Voineag). Si din nou, acestui gest generos i s-a alaturat una dintre fostele sale studente – anul acesta soprana Felicia Filip – dorind ca bursa – in valoare egala – sa-i revina sopranei Silvia Nagy, care va absolvi masteratul la clasa condusa de prof. univ. Georgeta Stoleriu.
O punte peste timp, o „stafeta“ cu multiple conotatii artistice si sufletesti, pornind de la ilustra soprana si profesoara Yolanda Marculescu la studenta si continuatoarea sa, Georgeta Stoleriu, apoi la elevele acesteia care, devenite la rindul lor interprete de cota internationala, i se alatura pentru a rasplati talente aflate la inceputul unei cariere cu certe perspective de reusita, formate la aceeasi clasa. Si este demn de remarcat faptul ca atit cei alesi de initiatoarea acestei burse, cit si cei pentru care au optat fostele sale eleve, au confirmat, in majoritate, fiind acum unanim apreciati in tara si in lume; incepind cu tenorul Marius Brenciu, primul cistigator al bursei, aplaudat, chiar in aceasta perioada, fie la Hamburg sau Berlin, fie la Tokio, continuind cu doua soliste la Staatsoper Viena