Taxa auto a fost batuta in cuie, ne anunta Adevarul in editia de joi, precizand ca in noua formula de calcul, la prima inmatriculare, romanii vor plati mai mult pentru masinile noi si mai putin pentru cele vechi.
Noua varianta de calcul a taxei auto, agreata de Comisia Europeana, va intra in vigoare de la 1 iulie 2008. Potrivit ministrului de finante, Varujan Vosganian, adoptarea modificarilor in viitoare sedinta de guvern reprezinta primul pas pentru suspendarea procedurilor de trimitere a Romaniei in fata Curtii Europene de Justitie.
In urma discutiilor purtate cu autoritatile romane, in 16 ianuarie, oficialii de la Bruxelles au fost de acord cu noua grila de taxare, a declarat, miercuri, Varujan Vosganian. Conform noii grile de calcul, pentru o masina noua Euro 4 cu motor de 1.400 centimetri cubi, taxa auto va creste de la 161 euro la 420 euro. Pentru o masina noua Euro 4 cu motorizare de 1.600 cmc, taxa auto va sari de la 184 euro la 480 euro.
La masinile cu catalizator Euro3, cu o vechime intre 6 si 7 ani, taxa incepe sa scada simtitor. Astfel, pentru o masina cu motor Euro 3 si o capacitate cilindrica 1.600, taxa va fi de 816 euro, la o vechime de 7-8 ani. Reduceri consistente vor fi operate in clasa de motorizare 1.600 cmc cu catalizator Euro2. Astfel, nivelul de taxare va cobori de la 3.806 euro la 950 euro pentru masinile cu vechime de 10-11 ani.
Si Gardianul scrie joi ca taxa auto va fi intre 420 euro si 950 euro pentru masinile noi Euro 4, sub 2.000 cmc. Valoarea taxei de prima inmatriculare va creste de doua - trei ori la masinile noi Euro 4, respectiv 420 euro la capacitati de 1.400 centrimetri cub(cmc), 480 euro la 1.600 cmc si 950 euro la 1.900 cmc.
Totodata, taxa va scadea de zece ori pentru masinile Euro 1 vechi de 14 -15 ani si se va situa intre 323 euro si 652 euro. Noul sistem de calcul a