Seria de noi dovezi aduse in sprijinul ipotezei ca la tezele cu subiect unic s-a copiat masiv face ca principiul admiterii pe baza notelor obtinute sa devina o mare minciuna, elevii buni riscand sa piarda locul pe care l-ar fi meritat.
Agentia de Evaluare si Asigurare a Calitatii Educatiei (AEACE) continua sa prezinte noi dovezi vizavi de modul incorect in care s-au desfasurat tezele cu subiect unic. Mai direct spus, anume ca s-a copiat masiv si admiterea din aceasta vara va fi compromisa si va sta sub semnul a tot felul de scandaluri si nemultumiri. Din pacate, inspectorii scolari generali, in majoritate, evita sa vorbeasca despre acest subiect, anuntand ca abia in vara se vor face publice transele de medii pe scoli, care ar putea constitui un indicativ foarte elocvent asupra corectitudinii sau nu a tezelor unice. Este deja suspect ca dintr-o data notele la teze sa fie peste 7 la scoli care ani la rand au fost in coada clasamentului privind rezultatele scolare. In aceste cazuri, suspiciunile incep sa aiba baza reala. Un asemenea exemplu este cel al scolii nr. 1 din localitatea Corbu, judetul Constanta. Acolo, la teza la geografie, din cei 13 elevi 12 au luat nota maxima, deci Romania incepe sa aiba genii peste genii. Un alt exemplu este cel al Colegiului "A. T. Laurian" din Botosani. Din cei 37 de elevi de clasa a VIII-a care au sustinut teza la disciplina la alegere, 25 au obtinut nota 10 (67%), patru nota 9, sapte nota 8 si doar unul nota 7.
Pe langa sistemul de copiere, metodologia pe baza careia s-au sustinut tezele are o sumedenie de scapari, voite sau pur si simplu accidentale. Astfel, in lipsa unui catalog foarte bine controlat si securizat, notele la tezele unice se pot modifica ulterior, plus ca exista posibilitatea ca dupa prima corectare unele teze sa fie completate si astfel nota dupa contestatii sa creasca simtitor. Practic, ramane la a