MEDIU ● Cei care au platit deja taxa de prima inmatriculare raman cu buza umflata. Taxa de poluare create la maainile noi ai scade la cele vechi
Taxa de prima inmatriculare sau taxa de poluare pentru autovehicule? Indiferent de denumire, noua modalitate de calcul a taxei a bagat in ceata romanii care asteptau cu sufletul la gura publicarea noilor valori. MEDIU ● Cei care au platit deja taxa de prima inmatriculare raman cu buza umflata. Taxa de poluare create la maainile noi ai scade la cele vechi
Taxa de prima inmatriculare sau taxa de poluare pentru autovehicule? Indiferent de denumire, noua modalitate de calcul a taxei a bagat in ceata romanii care asteptau cu sufletul la gura publicarea noilor valori.
Desi autoritatile romane nu au primit ok-ul din partea Comisiei Europene asupra noilor valori si a modalitatii de calcul, informatiile au fost facute publice. "Taxa de poluare a autovehiculelor reprezinta un regres fata de taxa de prima inmatriculare, in vigoare si azi. Nivelul taxei pentru masinile noi se dubleaza sau chiar se tripleaza, iar pentru cele second hand se micsoreaza substantial", a explicat Marius Carp, analist al pietei auto. Doritorii trebuie sa stie ca taxa se plateste integral, nu in rate, la prima inmatriculare in Romania si ca taxa nu se aplica retroactiv. Desi initial se vehicula ca noua modalitate de calcul va intra in vigoare in luna martie, autoritatile au nevoie de trei luni pentru a elabora normele de aplicare. Astfel, noua taxa va intra in vigoare la data de 1 iulie deoarece reprezentantii Ministerului Mediului si cei ai Ministerului Economiei vor avea la dispozitie 90 de zile pentru elaborarea normelor de aplicare.
MEDIU. Odata cu intrarea in vigoare a actului normativ se va schimba destinatia sumei incasate din taxa de poluare pentru autovehicule. Astfel, administratorul banilor