Internetul si TV-ul for fi segmentele ce vor inregistra cele mai mari cresteri ale cheltuielilor publicitare pe parcursul anului 2008, comparativ cu 2007, sunt de parere specialistii pietei. Acestia par de acord ca la nivelul intregii piete a publicitatii cresterea cheltuielilor va fi de 15-20%, insa asteptarile lor difera considerabil cand vine vorba de online, televiziune, presa scrisa si outdoor.
Radu Florescu - CEO Saatchi&Saatchi:
Cresterea fiecarui segment in 2008:
TV: 30%
Radio: 22%
Presa scrisa: 27%
Panotaj: 30%
Cinema: 18%
Internet: 40%
Manuela Necula, Head of Country Ogilvy Group:
Iata cum estimam cresterea fiecarui segment media:
TV: 35%
Radio: 20%
Presa scrisa: 15%
Panotaj: 20%
Cinema: 20%
Internet: 40%
Evenimente de promovare: 30%
Mediile care cresc mai rapid decat piata ca total investitii si care, in consecinta, cresc si procentual in mixul de canale sunt televiziunea si mediul online. Totodata, scaderea audientelor presei este de asteptat sa se reflecte in volumul investitiilor in publicitate pe acest segment.
Se previzioneaza un potential ridicat de crestere si pentru segmentul cinema odata cu dezvoltarea proiectelor imobiliare de mari dimensiuni. In acest an ne asteptam si la o dezvoltare puternica a sectorului de outdoor. Piata consultantei de PR va fi de asemenea in crestere, iar tipurile de servicii oferite de jucatorii din acesta zona se vor diversifica.
Zona evenimentelor de promovare va creste cu siguranta si datorita cresterii numarului de proiecte de Corporate Social Responsibility ce vor fi dezvoltate de companiile importante din Romania.
Octav Popescu - Managing Director Initiative:
Trend-ul va fi cu siguranta pozitiv - bugetele TV si radio vor creste putin peste media pietei, iar online-ul, ca de obi