Dupa un an al CSR-ului si al recunoasterii pe plan international, 2008 va aduce pe piata de PR din Romania o serie de afilieri si achizitii, campanii integrate si o atentie sporita asupra comunicarii in mediul online, afirma reprezentanti ai industriei. Veniturile agentiilor vor creste cu aproximativ 30%, iar industria in sine ar putea avansa cu pana la 50%.
Anul 2007 a dat ocazia PR-ului romanesc sa se dezvolte in mai multe directii. Piata s-a largit prin intrarea catorva multinationale cu conturi substantiale, cum ar fi Starbucks, GE Money sau Google. A fost, de asemenea, anul in care fondurile de pensii private si-au facut aparitia pe piata si s-au luptat pentru cote cat mai mari. Pe langa imbogatirea portofoliilor, agentiile au avut ocazia sa isi diversifice si paleta de servicii.
“Am remarcat o crestere a diversificarii solicitarilor. Desi acestea continua sa fie cu preponderenta axate in zona media relations si evenimente, este mai vizibila necesitatea integrarii activitatilor de comunicare, sunt mai multe companii care abordeaza specializat comunicarea interna, pregatirea pentru situatii de urgenta si care pozitioneaza demersul de comunicare ca fiind o functie a managementului. O evolutie importanta, desi de dimensiuni inca mici”, ne-a declarat Crenguta Rosu, Managing Partner DC Communication.
Un sector care a cunoscut o crestere puternica anul trecut a fost cel al responsabilitatii sociale. “In privinta CSR-ului ne-am bucurat sa vedem ca, pentru marile companii, gesturile izolate de mecenat se transforma in programe de dezvoltare durabila, in investitii serioase pentru comunitatile locale. Anul acesta doi dintre clientii nostri au facut, impreuna, investitii de peste 1,5 milioane de euro in programe pentru comunitatile in care activeaza”, a spus Sorana Savu, Senior Partner Premium Communication.
Un alt aspect relevant pentru PR-istii