Rolul specialiştilor în strategiile de comunicare va fi determinat pentru agenţiile de publicitate Oamenii de publicitate apar foarte rar în manifestări publice. Mai ales cei puternici.
Rolul specialiştilor în strategiile de comunicare va fi determinat pentru agenţiile de publicitate
Oamenii de publicitate apar foarte rar în manifestări publice. Mai ales cei puternici. Când se decid să urce pe o scenă şi să vorbească la microfon, publicul aşteaptă să audă declaraţii fulminante, pilde şi fraze memorabile. Dezamăgire!
Şefii marilor grupuri de comunicare nu au dezinvoltura formatorilor de opinie (şi nici logoreea politicienilor sau patronilor de cluburi de fotbal.) Vorbesc despre businessul lor cu zgârcenie, cu diplomaţie, generalităţi... Cea de-a 30-a ediţie a "întâlnirilor informale" AdBreak, eveniment IQads, desfăşurată în urmă cu două zile la Music Club din Bucureşti, i-a avut drept invitaţi pe trei "grei" ai publicităţii româneşti: Bogdan Enoiu, Managing Director al agenţiei McCann-Erickson, Ştefan Iordache, COO Leo Burnett, şi Felix Tătaru, preşedintele Asociaţiei Internaţionale a Publicităţii - filiala România şi director general GMP. Moderatorul discuţiilor, jurnalistul Costi Rogozanu, "i-a împins" pe toate "terenurile" fierbinţi: concurenţă, rivalitate, recrutarea oamenilor, salariile angajaţilor, comunicarea politică, pitch-uri, ce se va întâmpla cu acest business în 2008.
Clienţii au pretenţii din ce în ce mai mari
În acest an, rolul oamenilor de strategie va creşte în agenţiile de publicitate. "Sunt un fan al strategilor şi importanţa plannerilor este vitală", a spus Bogdan Enoiu, precizând că raportul numărului de oameni de creaţie - planneri într-o agenţie - ar trebui să fie de 1 la 2.
La rândul său, Ştefan Iordache a precizat că importanţa strategului nu trebuie să pună în umbră departamentul de client-service, în