În calitate de Global Communications Director, Lorand Balint, Head of brand communication la Leo Burnett a lucrat pentru Procter&Gamble în 68 de ţări împărţite pe şapte regiuni şi a condus un business de 1 miliard de dolari. În calitate de Global Communications Director, Lorand Balint, Head of brand communication la Leo Burnett a lucrat pentru Procter&Gamble în 68 de ţări împărţite pe şapte regiuni şi a condus un business de 1 miliard de dolari.
A fost implicat în tot ce înseamnă dezvoltare de produs, evaluare, comunicare decizii de business, decizii de research, a mers prin casele oamenilor prin China, Filipine, Australia, America Latină. A fost expus la comunicarea din toate aceste ţări şi este interesant de văzut cum percepe industria românească de comunicare în context global. În prezent a renunţat la funcţia globală şi ocupă de curândo funcţie regională ca Regional communications director pentru Sub-Saharian Africa
JN: Încotro se îndreaptă comunicarea la nivel global?
Lorand Balint: Dacă e să trag o concluzie privind 2007 şi ce ne aşteaptă în continuare aş putea spune că se va merge spre centralizare. Companiile încep să dezvolte central comunicarea. Din ce în ce mai multe campanii vor să se dezvolte la nivel central şi apoi se vor implementa local. Aşadar, vor să fie centre de excelenţă, birouri care dezvoltă campanii din Londra, de exemplu, pentru toată lumea. Vorbesc aici despre ce se întâmplă în întreaga industrie.
JN : Şi nu e riscant din punctul de vedere al diferenţelor locale?
Lorand Balint: Depinde cum te uiţi. Dacă te uiţi la diferenţe o să vezi diferenţe. Dacă vrei să cauţi asemănări o să găseşti asemănări.
Poţi să vezi un spot la Coca-Cola cu o familie de musulmani care sărbătoresc Ramazanul cu tot ce are specific această sărbătoare. Nouă nu ne poate spune mare lucru la prima v