Decizia Curtii Constitutionale, de a declara neconstitutionala Legea 187/1999, privind accesul la propriul dosar si deconspirarea politiei politice comuniste pare sa fie un nou episod din opera contemporana "Nu striviti corola de mistere a Romaniei postdecembriste".
Si daca ai apreciat, si daca nu prestidi-gitatia cu care C.N.S.A.S.-ul dibuia mai mult dosare ale unor figuri politice de dreapta, ramanand cu "magia" in pana cand venea vorba despre personaje in cazul carora nu mai e loc de dubiu privind trecutul lor din anii ‘70, ‘80, te intrebi de ce a fost luata aceasta decizie acum, dupa mai bine de opt ani de la promulgarea legii si de la functionarea, in baza acesteia, a C.N.S.A.S.? Si de ce nu s-a operat pe legea bolnava, din mers, cu o ordonanta de urgenta sau chiar cu o alta lege care sa modifice textul initial, ci s-a preferat blocarea activitatii?
Daca luam in calcul ca C.N.S.A.S. urma, dupa cum anunta Ticu Dumitrescu, sa verifice magistratii si membrii Curtii Constitutionale, avem un posibil raspuns 1 : in aceasta institutie, la fel ca in justitie, exista persoane care s-au vazut obligate sa se salveze din fata iuresului deconspirarii si au facut-o accesand butonul care le era cel mai la indemana. S-ar putea, totodata, ca la unii magistrati sa fi ajuns parte din dosarele grele, care stagneaza de vreo trei ani, si care au avut de ales sau care sa-i fi pus pe altii sa aleaga : ori se rezolva problema de dosar comunist, ori cea de dosar penal este lasata sa-si urmeze cursul. Pentru ca in astfel de combinatii nimeni nu lucreaza pe cont propriu.
Daca luam in calcul ideea ca 2008 este an electoral – si cu alegeri locale, si cu alegeri parlamentare – si faptul ca la C.N.S.A.S. sunt, conform afirmatiilor reprezentantilor acestei institutii, circa doua milioane de dosare, reiese raspunsul posibil 2 : Multi dintre cei care vor intra in cursa electo