Drepturile pasagerilor trebuie respectate in conformitate cu normele europene, motiv pentru care aeroporturile vor furniza pliante cu drepturile pe care le au pasagerii, a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, marti, dupa intalnirea cu 16 reprezentanti ai companiilor aeriene amendate cu 290.000 RON pentru perioada 3-5 ianuarie, din cauza blocajelor de pe aeroporturi.
Planul lui Orban in cazul blocajelor pe aeroporturi, prezentat marti companiilor aeriene de pe aeroportul Otopeni, este o solutie pentru a evita situatii similiare celor din perioada 3-5 ianuarie, cand mii de pasageri au fost blocati peste 30 de ore in aeroporturile din capitala.
Potrivit noului proiect, aeroporturile trebuie sa furnizeze pasagerilor pliante cu drepturile pe care le au, iar companiile de transport aerian trebuie sa numeasca un reprezentant care sa tina legatura in permanenta cu aeroportul.
Ludovic Orban a mai spus ca va solicita Institului European sa finalizeze cat mai rapid traducerea si publicarea regulamentului 261 in limba romana.
Ministrul Transporturilr a declarat ca reprezentantii companiilor aeriene nu si-au cerut scuze, nu au dat explicatii, nu au schimbat puncte de vedere si nici nu au venit cu precizari.
"Exista anumite companii care au contestat amenzile. Acum sunt in justitie", a mai spus Orban.
Pe de alta parte, Orban a precizat ca frecventa de nerespectare a drepturilor pasagerilor este mai mare pe aeroportul Baneasa decat pe Otopeni, motiv pentru care doua companii au semnat un act aditional.
In urma plangerilor depuse de pasagerii afectati de intarzierile de pe aeroporturi in din perioada sarbatorilor, companiile aeriene au primit amenzi pentru felul in care si-au tratat clientii.
Drepturile pasagerilor trebuie respectate in conformitate cu normele europene