- Cultural - nr. 24 / 5 Februarie, 2008 Copiilor le place sa cante si sa recite poezii, le place sa isi asculte propriile voci cum suna intr-o limba straina. Aceasta le da un sentiment de incredere in fortele proprii si ii incurajeaza sa isi doreasca sa invete acea limba straina. Repetarea cantecelor si a poeziilor este un mijloc de invatare a unei limbi straine bine primit de catre elevii din clasele mici. Unii copii se dezvolta devreme, altii mai tarziu. Unii dintre ei se dezvolta treptat, altii in salturi. Copiii mai inceti, la fel ca si cei "buni" sunt entuziasti cand vine vorba de o poezie sau de un cantec. Pentru copiii care se dezvolta mai incet, este aproape sigur ca, atunci cand vor sti pe dinafara un cantec sau o poezie, vor avea un sentiment pozitiv, de satisfactie fata de propriile forte, vor fi motivati, iar motivatia este vitala, este cheia succesului in invatarea unei limbi straine. Invatarea unei limbi straine prin cantece si poezii este un proces subconstient. Copilul isi insuseste sunetele limbii respective intr-un mod natural, fara sa isi dea seama ca invata structurile limbii. Scopul este si el foarte important. Uneori, va fi si rasplatit prin insasi realizarea sa. Culegerea pe care am realizat-o ("Poems and Songs", Editura Nico, 2008) este impartita in 4 parti:
-cantece de zi cu zi
-poezii de zi cu zi
-cantece si colinde de Craciun
-poezii de Craciun Lucrarea se adreseaza copiilor din clasele I-VI. In clasa a VII-a, datorita inceperii perioadei de adolescenta, elevii par a-si pierde interesul fata de cantece si poezii. Vocile baietilor se schimba si ei par rusinati de acest lucru; ar fi privit ca un lucru batjocoritor, ca o pedeapsa, sa li se ceara sa cante in fata celorlalti. Fetele, pe de alta parte, par a nu-si pierde interesul fata de cantat, insa scopul profesorului nu este de a lucra doar cu o parte a elevilor dintr