* Google au contactat Yahoo la numai câteva ore după oferta rivalului Microsoft
* Liderul motoarelor de căutare a încercat să convingă şi alte firme să oferteze Yahoo
Oferta Microsoft de preluate a companiei Yahoo de aproximativ 45 de miliarde la dolari a trezit interesul şi altor potenţiali cumpărători, iar principalul nume în materie de motoare de căutare pe Internet, Google, a reluat discuţiile cu cei de la Yahoo cu privire la o eventuală alianţă.
Pe de altă parte, se speculează că şi Yahoo ar fi interesată de o fuziune cu Google, mai ales în condiţiile în care nu presupune o “înghiţire” aşa cum intenţionează Microsoft. Google au contactat Yahoo la numai câteva ore după oferta rivalului Microsoft într-o încercare aproape disperată de a opri o alianţă între principalii săi competitori pe piaţa publicităţii online.
Pe lângă faptul că a acuzat Microsoft de practice monopoliste şi aparent a făcut o ofertă destul de avantajoasă celor de la Yahoo, Google a discutat şi cu alte companii importante din industria publicităţii încercând să le convingă să facă la rândul lor oferte pentru Yahoo. Specialiştii văd însă în spatele manevrelor celor de la Google disperarea de a fi martori la naşterea unui concurent cu adevărat capabil pe piaţa online, pe care o domină categoric de câţiva ani.
Potrivit analistului media online, Bobby Tulsiani, motivul pentru care Microsoft vrea Yahoo este destul de evident: posibilitatea de a se apropia de Google. “Gândiţi-vă la o asociere Microsoft-Yahoo şi sunteţi aproape de a prinde din urmă Google. Dacă nu îşi vor găsi publicul vor putea să şi-l cumpere şi acestea este principalul motiv al ofertei Microsoft. Alături de Yahoo vor deveni principalul provider de e-mail şi mesagerie instant, dar, până la urmă, cel mai important este locul deţinut la capitolul motoare de căutare”, afirmă Tulsiani.
Yahoo va lua o dec