ASALTATI. Angajatii spalatoriilor abia mai fac fata numarului mare de clienti CAUZE. Pentru ca nu au timp sa astepte ore in sir, foarte multe masini care circula pe strazile Capitalei sunt mai mult decat murdare Efect. Pentru ca in Bucuresti exista o spalatorie la 10.000 de masini, soferii isi lasa autoturismele prada mizeriei
Alexandra Nastase
Pe langa problema traficului infernal din Bucuresti, soferii se confrunta cu inca una, cea a curatatului autoturismelor, care, in alte tari, e obligatorie. Atunci cand vine vorba sa mearga la spalatorie, majoritatea conducatorilor auto se iau cu mainile de cap pentru ca, spun ei, a devenit, in ultimii ani, pur si simplu o corvoada insuportabila. Motivul este acela ca numarul spalatoriilor este insuficient in raport cu cel al masinilor, iar acestea din urma se inmultesc vertiginos. In Capitala, in toate cele sase sectoare, au fost avizate si functioneaza doar 130 de spalatorii auto, in timp ce pe strazi circula circa 1,5 milioane de masini. Mai exact, daca toti soferii ar vrea sa isi spele masina in aceeasi zi, la o astfel de unitate, ar trebui sa fie curatate peste zece mii de autoturisme. In aceste conditii, este lesne de inteles de ce soferii ies in trafic cu masinile mai mult decat jegoase. "Nu o data, mi s-a intamplat sa renunt sa imi spal masina, pentru ca era foarte aglomerat, ba chiar era coada. Pentru ca imi pierd repede rabdarea, prefer sa merg la spalatoriile care au program non-stop si sa imi curat masina noaptea cand este mai liber", spune soferul Carol Negoescu. Angajatii spalatoriilor au ajuns in situatia in care abia mai pot face fata ritmului de munca, pentru ca intr-o zi aglomerata pot lucra la maximum 30-40 de masini. "Daca vremea este buna, avem foarte multi clienti. In weekend, vin aproximativ o suta de masini", ne-a povestit Alexandru