Campania de realizare a unui brand turistic la nivel national a primit miercuri, printr-o Hotarare de Guvern, 2 milioane de euro. Alte 9 milioane de euro sunt alocate promovarii Romaniei in Italia si Spania, tot de la bugetul de stat. In ultimii ani, au existat cel putin patru tentative ale autoritatilor de a crea "branduri" nationale, care au care au dat "faliment".
Un nou "brand turistic"
"Bugetul alocat Programului anual de marketing şi promovare turistică pentru anul 2008 este de 7 milioane euro, din care 2 milioane euro pentru creaţie brand turistic.", arata comunicatul Executivului. Lucia Morariu, secretar de stat pentru turism in cadrul Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale a explicat pentru HotNews.ro ca este vorba despre o campanie noua, care nu are legatura cu cele anterioare. Proiectul ar putea fi decontat, ulterior, din fonduri europene.
"Avem alocate 75 de milioane de euro promovarii produselor turistuice, din fonduri structurale, prin Programul Operational Regional. Aceasta inseamna ca vom cheltui bani, mai intai, de la bugetul de stat, dupa care putem depune un proiect si primi fonduri europene pentru a acoperi costurile", a spus Morariu.
Nu exista, potrivit secretarului de stat, nicio legatura intre noul brand turistic si campaniile de "branding" anterioare. "Daca brandul creat de noi va avea succes, isi va pune amprenta si asupra brandingului de tara", a adaugat Lucia Morariu.
Campanii pentru Italia si Spania In acest moment, este singura varianta de branding national care se intrevede, si asta dupa multe tentative esuate. Mai exista o initiativa demarata de Agentia pentru Strategii Guvernamentale (ASG), dar campania nationala pe care o promitea institutia cu doi ani in urma s-a transformat in doua campanii mai mici, care vizeaza numai doua tari: It