Cu o noua scoala de creatie, un nou club de media si un nou presedinte, Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) si-a facut ieri bilantul, prezentand planurile pentru urmatorul an: o scoala de media, studii noi despre piata de publicitate si despre salariile publicitarilor, dar si un festival Ad’Or revitalizat.
Relansata in vara anului trecut, UAPR este o organizatie care isi propune sa intareasca legaturile din interiorul industriei de publicitate din Romania si sa promoveze standarde profesionale ridicate. Uniunea numara aproximativ 50 de companii de publicitate, media si relatii publice si este condusa de un board format din opt membri – manageri si practicieni ai industriei.
In cele sase luni de la relansare, UAPR a atras noua membri noi: Starcom MediaVest Group, Bigger Group, Spoon, Utopium, Akox, Mediaedge:cia, Initiative, OMD si Papaya Advertising. Pe langa cresterea numerica a Uniunii, membrii boardului de conducere au trecut in revista si principalele proiecte prin care isi doresc sa imbunatateasca si sa eficientizeze industria publicitatii.
Salariile publicitarilor, luate la bani marunti
Salary Survey este un proiect lansat de UAPR in urma cu doi ani, un studiu al salariilor din industria de publicitate realizat impreuna cu PricewaterhouseCoopers. In 2007, in realizarea studiului au fost implicate 22 de agentii de publicitate, media si relatii publice. S-a constatat, printre altele, ca salariile publicitarilor au crescut fata de anul precedent in medie cu 17% si ca salariul de intrare al unui tanar intr-o agentie este de circa 1.000 de lei.
Studiul va fi reluat si anul acesta, intr-o varianta imbunatatita. “Suntem inca o industrie norocoasa, cu mare glamour, atragem resurse umane. Asta nu inseamna ca ne culcam pe o ureche, asteptand ca tinerii sa fie atrasi de alte industrii”, a spus Stefan Iordache, COO Leo