Volumul brut de publicitate pentru farmaceuricele care se eliberează fără reţete a crescut în 2007 cu 56% faţă de 2006. Bugetul brut de publicitate pentru medicamentele OTC (over the counter Volumul brut de publicitate pentru farmaceuricele care se eliberează fără reţete a crescut în 2007 cu 56% faţă de 2006.
Bugetul brut de publicitate pentru medicamentele OTC (over the counter - cele care se eliberează fără prescripţii medicale) a atins anul trecut aproximativ 208,97 milioane de euro, cu 56% mai mare faţă de 2006. Şi numărul de inserţii publicitare pe tv, presă şi radio a cunoscut o majorare importantă: 48%.
Televiziunea a atras cel mai mare volum de reclame: 114.157 spoturi difuzate, în valoare aproximativă de 200 milioane de euro, conform monitorizărilor Alfa Cont Mediawatch. (Volumul brut a fost calculat pe baza tarifelor-listă de publicitate pentru tv, presă şi radio.) "Consumul" de medicamente al televiziunilor este firesc (nu neapărat pentru că viaţa celor din televiziuni este mai stresantă şi mai riscantă): impactul reclamelor asupra publicului este major.
Influenţa publicităţii este atât de mare, încât este de ajuns ca un produs OTC să fie lansat, pentru ca a doua zi farmaciştii să fie asaltaţi cu întrebări de potenţialii clienţi. Dar şi celelalte medii, presa scrisă şi radiourile, au cunoscut creşteri ale volumelor brute de publicitate difuzate pe parcursul anului trecut.
O subcategorie aprig disputată este reprezentată de medicamentele împotriva gripei şi răcelii. Volumul brut de publicitate s-a ridicat la 26,14 milioane de euro, reprezentând 15.670 de inserţii pe tv, presă şi radio. Volumul brut a crescut faţă de anul 2006 cu 34%, iar numărul de inserţii, cu 27%. Una dintre caracteristicile acestei pieţe de publicitate este sezonalitatea. În lunile friguroase, "bombardamentul" cu reclame pentru aceste mărci de medicame