- Comentariu - nr. 28 / 9 Februarie, 2008 Unul dintre targumureseni s-a aratat, intr-o convorbire avuta cu noi, deosebit de revoltat de marile cheltuieli pe care le fac romanii in campaniile electorale. Nu e vorba doar de risipa, de campanii murdare sau desantate ci, pur si simplu, de o bataie de joc fata de bani, multi dintre ei publici, stransi cu sudoarea multora dintre noi. Omul nostru ne-a relatat si tuatia pe care a intalnit-o el in Germania, cand cancelar al Germaniei a fost aleasa doamna Angela Merkel. Romanul nostru a fost profund impresionat de faptul ca aceia care au organizat campania electorala din Germania au gasit o formula nu doar civilizata, ci si deosebit de ieftina pentru a prezenta candidatii inscrisi pe listele electorale. Astfel, sustine targumureseanul nostru, domnul I. Sangeorzan: "Am fost placut impresionat sa vad in vitrinele unor magazine portretele candidatilor expuse in rama, fapt care oferea posibilitatea ca aceste tablouri, pana la urma, sa poata fi duse chiar si acasa sau la birourile formatiunilor politice. Acolo n-am vazut, pe tot stalpul sau gardul vreunei localitati, nici macar pe panourile de afisaj din oras, afise cu continut electoral, si, pentru ca in acest an si in Romania vor avea loc alegeri, poate ca ar bine sa luam modelul german". Mai mult, sustine omul nostru, daca am adopta acest model, nu doar ca s-ar face economii serioase, gandindu-ne la costurile cu panotajul, cu angrenarea a sute de oameni pentru lipirea afiselor, la stricaciunile care se produc, dar si la costurile necesare pentru curatarea stalpilor si panourilor dupa incheierea campaniei electorale, ci i-am invata pe romani sa aprecieze formule civilizate, concomitent cu obligarea candidatilor, volens-nolens, sa se mentina intr-un climat civilizat. Este de notorietate faptul ca la noi campaniile electorale nu se duc cu cele mai corecte mijloace, si, prin urmare