Sunt deja celebre achizitiile penale facute in sistemul feroviar romanesc in anii 2003 - 2004, cand director general era Mihai Necolaiciuc, in prezent urmarit international. De la costume de scafandru pana la calculatoare de 50 de miliarde de lei vechi bucata, nimic nu parea imposibil in politica de achizitii a C.F.R., menita sa bage bani in firmele-capusa sau firmele-fantoma pastorite de Mihai Necolaiciuc. Totusi, nici una din aceste afaceri nu a fost atat de grava precum ultima revelatie legata de filiera Necolaiciuc : cumpararea, in anul 2003, a 63 de macazuri de la fier vechi si distribuirea lor la trei regionale C.F.R. din tara. 25 de astfel de macazuri au ajuns si la Regionala Timisoara si, daca ar fi fost montate, ar fi cauzat probabil deraieri si accidente feroviare cu urmari catastrofale. Inconstienta penala
Detalii despre "afacerea macazul" au razbatut in presa centrala saptamana trecuta, cand s-a vorbit despre aceasta revelatie socanta legata de politica de achizitii dirijata in C.F.R. de Mihai Necolaiciuc. Fostul director general al C.F.R. a dat dispozitie sa fie cumparate, de la o regie autonoma specializata pe valorificarea deseurilor, 63 de macazuri vechi, folosite pe liniile industriale ale unitatii. Le-a vopsit si, printr-o firma-fantoma care, chipurile, ar fi castigat licitatia organizata de C.F.R., le-a vandut Companiei Nationale de Cai Ferate. Macazurile urmau sa fie montate pe tronsoane importante de cale ferata, in Cluj, Constanta si Timisoara. Firma prin care s-a intermediat tranzactia avea un patron "de imprumut" – un slovac somer, racolat din targul Vitan din Bucuresti, cazat intr-un apartament din Capitala pe perioada licitatiei si pus apoi sa semneze hartii pe care nu le intelegea. Macazurile vechi au fost vandute cu aproape 19.000 de euro bucata, in conditiile in care un macaz nou costa, la pretul pietei, 12.154 de euro bucata.