BRAŞOV ● La "competiţia îngerilor" premiantă a fost reţeaua BBDO
Un număr mai mare de înscrieri, participare mai variată şi, aparent paradoxal, un număr mai mic de premii şi nominalizări, la ediţia a noua a Festivalului European AdPrint care tocmai s-a încheiat ieri, 10 februarie.
BRAŞOV ● La "competiţia îngerilor" premiantă a fost reţeaua BBDO
Un număr mai mare de înscrieri, participare mai variată şi, aparent paradoxal, un număr mai mic de premii şi nominalizări, la ediţia a noua a Festivalului European AdPrint care tocmai s-a încheiat ieri, 10 februarie.
Ediţia 2008 (Braşov, 7-10 februarie) a însemnat mai multe înscrieri, cu aproximativ 70 mai mult faţă de anul trecut şi intrarea în competitie a mai multor echipe balcanice : Cehia, Bulgaria, Grecia, Polonia, Croaţia, Slovenia (fără a afecta însă dominaţia latină tradiţională de acum la AdPrint, perpetuată de echipele italiene, cele mai numeroase după români, franceze şi spaniole). Au participat însă şi agenţii din Austria, Germania, Anglia ceea ce confirmă ca festivalul este ofertant şi pentru pieţe de publicitate mature. Dintre seminarii, este de referinţă cel susţinut de Alvaro Sotomayor, Creative Director la Nike, care a construit cu o serie consistentă de printuri istoria vizuală a comunicării acestui brand. La rândul său Julian Wade, Head of Design la 180 Amsterdam a prezentat povestea Adidas mergând mai mult pe conexiunea umană cu publicul şi cu personalităţile sportive care şi-au asociat imaginea de-a lungul timpului cu brandul care a renăscut prin sloganul "Impossible is nothing”.
Dintre printurile înscrise, secţiunea A23, de lucrări cu tematică socială a fost cea mai reuşită şi cu cele mai multe nominalizări. La celelalte secţiuni s-au regăsit adesea preluări evidente de idei creative dar şi de execuţie. Poate de aceea, la multe secţi