Televiziunea Romana, partener media al Summitului NATO de la Bucuresti, a lansat la inceputul acestei luni o campanie de informare care presupune difuzarea de documentare si interviuri despre Alianta. Campania angreneaza aproape 300 de angajati ai TVR-ului si are la baza un buget de 5.220.000 de lei.
Campania de informare va urmari modelul “edutainment”, adica va incerca sa imbine elementele de educare-informare cu cele de divertisment si opinie, potivit lui Claudiu Lucaci, coordonator editorial al campaniei. “Este cel mai dificil lucru, pentru ca trebuie sa gasesti proportia exacta intre informatia pura, informatia stiintifica si atractia publicului catre un tip de documentar, de informatie care, sa spunem asa, este mai putin cunoscuta”, ne-a declarat Lucaci.
Pentru cele doua luni de dinaintea evenimentului, postul public de televiziune a pregatit o serie de opt documentare video, realizate de sase producatori. Potrivit lui Lucaci, acestia au avut mana libera in intocmirea materialelor, fiind persoane cu experienta in politica externa. Dosarele NATO abordeaza cate un aspect din viata Aliantei, intr-un mod care se vrea aplicat si atractiv, dar si serios si bine documentat.
“Nu vom face un compromis ca in locul informatiei de calitate sa venim cu informatii care poate creeaza emotii dar nu au nici o relevanta pentru publicul care doreste sa stie ce se intampla la Summitul NATO. Evident ca vom acoperi tot ceea ce este extra-summit, dar aceasta chestiune tine preponderent de jurnalele de stiri”, a precizat Lucaci.
Pana acum, nu s-a pus problema ca o televiziune privata sa devina partener media oficial al Summitului pentru ca nici o alta televiziune nu dispune de resursele necesare pentru a se angrena intr-un astfel de proiect. “Nu cred ca o televiziune privata ar fi alocat un spatiu atat de mare. In al doilea rand, o televiziune privata ar fi t