Vrea sa fie sarbatoare nationala. Vrea sa fie un trend. Sau poate vrea sa fie Sfantul indragostitilor. Vrea sa fie un Eros modern. Unii ar spune ca vrea sa-i ia locul traditionalului Dragobete. Adevarul? "Ballantine's day", ziua eterna a indragostitilor americani, este un kitsch importat, care spre deosebire de rosiile de import care nici gust nu mai au, este sarat-amarui!
Inima trebuie sa bata mai tare decat in orice alta zi... Emotiile trebuie sa urce in gat si sa ramana acolo nici mai mult nici mai putin de 24 de ore. Mana se va inrosi pe telefonul mobil de cate ciorne si mesaje va scrie. Indragostitii trebuie sa fie indragostiti mai rau ca in alte zile, la fel cum romanii trebuie sa fie romani doar de ziua lor. Cel mai important, toate cadourile trebuie sa fie rosii, de preferat in forma de inima, ca altfel pur si simplu toata ziua este stricata...
Valentine's Day, un kitsch comercial
Care zi? Ballantine's Day, desigur! Fiindca probabil marile companii, care ar fi fost nevoite sa intre in greva foamei daca dupa Craciun, Revelion, Sfantul Ioan si Sfantul Vasile nu ar mai fi exista nimic pana la Paste, s-au intalnit la un pahar de Coca-Cola, pentru a pastra linia produselor de import bine inradacinate, si au hotarat sa schimbe istoria si sa inventeze o sarbatoare care sa le asigure profitul. Putea sa se numeasca oricum, tot un pion important al consumismului ar fi devenit. Cum spunea si Shakespeare: "Ce-i intr-un nume?"
Valentine's Day, inventata de americani
Cine este Sfantul Valentin si ce a facut el de fapt? In cartea "Hristos si tinerii", Laurentiu Damian scrie ca nu vede "legatura intre viata mucenicului Valentin, marturisitor al credintei crestine, si marele kitsch mediatic Valentine's Day".
"Se spune ca imparatul Claudius al II-lea nu reusea sa-si adune oastea pentru ca barbatii refuzau