În 2008, moda masculină nu mai este obsedată de aerul tineresc, ci de un look distins, sofisticat şi elegant, care se potriveşte oricărei vârste
Aerul băieţesc-cool a definit multă vreme moda masculină. A venit însă timpul pentru o schimbare. Este ceea ce au arătat în prezentările lor toţi designerii. Cuvintele care definesc moda masculină primăvară/vară 2008 sunt: maturitate, virilitate, sobrietate, eleganţă, sofisticat.
Cu alte cuvinte, moda masculină s-a maturizat, iar rezultatul mulţumeşte pe toată lumea: haine în care arată extraordinar atât tineri de 18 ani, cât şi bărbaţi trecuţi de 40. Altfel spus, avem de-a face cu o modă care nu mai este obsedată de tinereţe, ci de un look distins, sofisticat.
Aerul de artist şic îl regăsim în colecţia Yves Saint Laurent, strălucirea defineşte creaţiile Versace, stilul anilor ’80, care aminteşte de fotograful Bruce Weber, este evident la Calvin Klein, iar luxul rămâne definitoriu pentru Louis Vuitton.
Stilul militar a fost reîmprospătat de Burberry, iar Lanvin propune o interpretare subtilă a decadenţei, în toate creaţiile sale. Stilul actorilor italieni din anii ’50 îl găsim la Gucci, dar la Dior Homme este cel mai bine sintetizată nevoia de întoarcere la sobrietate.
Designerul actual al casei, Kris Van Assche, a lăsat deoparte stilul de rocker adolescentin promovat înainte de Hedi Slimane, propunând acum costume lucioase, pantaloni voluminoşi şi cămăşi albe, strâmte.
“Cred că Dior trebuie să joace acest rol de redefinire a eleganţei în moda masculină. Sursa de inspiraţie trebuie să fie mereu alta. Vreau să arăt tot timpul lucruri noi, nu să mă raportez la ceea ce se poartă deja. Acesta este şi rolul modei - să împingă lucrurile într-o nouă direcţie”, spune Van Assche.
Designerii, despre colecţiile lor, în 3 cuvinte
Kris Van Assche (Dior Homme): „Eleganţă, farmec, masculinitate”