CÅND VÅ PUBLICAŢI DECLARAŢIILE DE AVERE?
Începând cu luna noiembrie 2007, inspectorii şcolari, directorii şi funcţionarii publici din sistemul de învăţământ sunt obligaţi, prin lege, să-şi declare averile pe site-urile inspectoratelor şcolare sau la avizierul propriu al instituţiei.
CÅND VÅ PUBLICAŢI DECLARAŢIILE DE AVERE?
Începând cu luna noiembrie 2007, inspectorii şcolari, directorii şi funcţionarii publici din sistemul de învăţământ sunt obligaţi, prin lege, să-şi declare averile pe site-urile inspectoratelor şcolare sau la avizierul propriu al instituţiei.
În conformitate cu art. 30 şi 39 din Legea nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, precum şi cu nota MECT nr. 24AG/14.01.2008, următoarele categorii de persoane au obligaţia declarării averii şi a intereselor: inspectorul şcolar general, inspectorii şcolari generali adjuncţi, directorul Casei Corpului Didactic, inspectorii şcolari, directorii, directorii adjuncţi, persoanele ce ocupă funcţii nedidactice de conducere, precum şi funcţionării publici din sistemul de învăţământ.
DECLARAŢII LIPSÅ. Mai bine de jumătate dintre site-urile inspectoratelor şcolare din întreaga ţară nu au o secţiune pentru declaraţiile de avere. Argeş, Bacău, Brăila, Botoşani, Braşov, Covasna, Galaţi, Hunedoara, Prahova, Teleorman, Vrancea sunt doar câteva dintre cele 18 inspectorate care nu au binevoit să-şi declare câştigurile şi bunurile pe internet. Însă chiar şi atunci când declaraţiile sunt făcute publice, modul în care sunt completate lasă de dorit. În cele mai multe cazuri formularele sunt completate în 2005, 200, rar 2007, iar pe unele site-uri secţiunile sunt în curs de actualizare sau în construcţie, chiar dacă legea privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate s