Hibridele si masinile de mic litraj sunt cele mai prietenoase cu mediul, din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon, in timp ce limuzinele cu motoare puternice au emisii chiar si de patru ori mai mari decat automobilele de clasa mica. O taxa auto care tine cont de emisiile de CO2 va ajunge sa fie de trei ori mai mare la un SUV decat la un supermini.
Cititi o ampla analiza despre modul in care cea de-a treia varianta a taxei auto va fi calculata in functie de tipul masinii pe care vreti sa o cumparati.
Ideile pe scurt:
Polo Bluemotion si Toyota Prius, emisiile cele mai scazuteLogan are emisii intre 120 si 190 g/kmLimuzinele premium trec de 200 g/kmFiat si Peugeot au gamele cele mai "curate" in Marea BritanieUn Logan experimental a batut toate recordurile de consum si emisii
Hibridele si supermini-urile diesel - campionii emisiilor scazute
Emisiile de dioxid de carbon depind de cilindree si de tipul de combustibil folosit. Sunt in general mai mari la autoturismele pe benzina si cu cateva zeci de procente mai reduse la masinile diesel si la hibride (cele care au si motor electric, pe langa clasicul motor pe benzina).
Valoarea emisiilor este comunicata de producator si reprezinta cantitatea, in grame, eliminata de un vehicul pe distanta de un kilometru. Cele mai "verzi" masini au o valoare de putin peste 100 g/km, segmentul important de masini de volum cu motoare pe benzina se situeaza in jurul a 160 - 180 g/km, in timp ce masinile super-sport si SUV-urile cele mai puternice trec de 300 g/km.
Unul dintre cele mai nepoluante modele de pe piata noastra este Volkswagen Polo BlueMotion, cu un nivel de 99 - 102 g/km la motorul de 80 CP.
Conceptul BlueMotion, marca inregistrata a Volkswagen, reprezinta un ansamblu de tehnologii si setari ale masinii facute pentru a diminua consumul de carburant si