Deşi bătălia pentru livrarea avionului multirol se dă între cinci companii, iar anunţarea rezultatului este încă departe, surse oficiale de la Bucureşti susţin că România va opta, în cele din urmă, pentru modelul american F-16, dar second-hand.
Mai mult, potrivit acestui scenariu, guvernul SUA, care deţine proprietatea intelectuală asupra aeronavei produse de Lokheed Martin, ar fi pregătit să-i livreze gratuit României întreaga flotă de aparate. Acestea ar trebui, astfel, să înlocuiască vechile MiG-uri 21 Lancer, de fabricaţie sovietică. Reprezentanţii Lokheed Martin nu au oferit niciun răspuns, Ambasada SUA de la Bucureşti nu comentează, iar Ministerul Apărării (MA) nu confirmă oficial aceste informaţii.
MA recunoaşte, în schimb, că analizează două variante de oferte înaintate de Lokheed: una privind livrarea a 48 de aparate noi şi o alta care prevede 24 de avioane noi şi 24 second-hand. Pentru acelaşi contract, Ministerul român al Apărării a mai fost ofertat de americanii de la Boeing (cu modelul F-18), francezii de la Dasault Aviation (Rafale), suedezii de la SAAB (Jas 39 Gripen) şi un consorţiu european (cu aparatul Eurofighter Typhoon). Suma prevăzută de guvern pentru astfel de achiziţii atinge 3,5 miliarde de euro. Dată fiind valoarea contractului, competitorii mizează atât pe atuurile propriu-zise ale aparatelor scoase la vânzare, cât şi pe amicii politici pe care şi i-au cultivat la Bucureşti.