Patru companii, reprezentate de politicieni şi de afacerişti de Top 300, au donat 2.000.000 €.
Finanţarea Summitului NATO de la Bucureşti nu este doar o afacere a bugetului de stat, ci şi a unui număr restrâns de sponsori privaţi. În schimbul unor contribuţii de câteva zeci de mii sau sute de mii de euro, sponsorii primesc spaţii exclusiviste de reclamă pe traseele delegaţiilor oficiale, de la Aeroportul „Henri Coandă“ la Palatul Parlamentului.
Economiile realizate totalizează două milioane de euro, sub 10% din cheltuielile de 25 de milioane de euro angajate de guvern pentru organizarea evenimentului. De altfel, Executivul a şi suplimentat ieri fondurile pentru summit cu aproape 700.000 de euro.
Summit cu şase sponsori
Companiile care au semnat deja cu MAE compun aşa-numitul „Comitet de sprijin“ al summitului. Este vorba despre Mercedes-Benz SRL, Romcar - reprezentant Ford -, grupul Hilton şi Elbit Sisteme SA. Toate patru au în spate trei nume importante din lumea politică şi de afaceri din România: Ion Ţiriac, George Copos şi Constantin Dudu Ionescu (fost ministru de interne şi secretar de stat în Ministerul Apărării pe vremea CDR).
Termenul până la care mai pot fi derulate astfel de operaţiuni expiră mâine. Surse oficiale dau însă ca sigură încheierea altor două contracte: cu Carrefour (bani cash) şi Microsoft România (softuri şi service). Fiecare dintre cele două contribuţii aşteptate este evaluată la câteva zeci de mii de euro.
Maşinile lui Ţiriac
Astfel, potrivit organizatorilor summitului, Mercedes-Benz SRL şi Romcar - dealerul Ford în România - vor pune la bătaie 500 de autovehicule, aduse la Bucureşti din Germania. Autoturismele vor fi folosite de delegaţii ţărilor invitate. Dintre acestea, 30 vor fi limuzine blindate Mercedes S-Guard, în valoare de 500.000 de euro bu