• Inecati in pulberi in suspensie, asurziti de zgomotul desfasurat pe strazi, acoperiti de panze dese de praf uscat din pamanturile ce acopera mare parte din municipiu, platind in medie cu 2-3 lei pe cursa mai mult la taxi, stand, intr-o zi, aproximativ jumatate de ora numai in trafic, aceasta este aventura zilnica a fiecarui iesean • Realizarea soselei de centura a municipiului poate fi comparata cu o nastere cosmica, stelara, avand in vedere ca de cativa ani iesenii nu au auzit decat promisiuni • Intersectiile principale, Fundatie, Podu Ros, Gara au ajuns masini de tocat nervi • Pe o scara de la unu la o suta, prin care sunt inregistrate anomaliile din trafic, coroborate cu emisiile de noxe, gradatia a ajuns undeva spre 70-80 de puncte • Infernul pandeste municipiul in lunile de primavara-vara • Nu mai putin de 7.000 de tone de pulberi in suspensie afecteaza activitatile pulmonare, creierul, dar si cresterea organismului
Daca in urma cu cateva luni cotidianul ZIUA de Iasi prezenta un tablou macabru al efectelor produse de lipsa unei sosele de centura, de intarzierile in realizarea unor proiecte precum pasarela Octav Bancila si multe alte proiecte urbanistice care ar fi trebuit sa existe pe o lista de prioritate a primariei, acum situatia tinde mai mult spre punctul dramatic. Oare care este raportul dintre cantitatea de oxigen si cea de noxe din aerul municipiului? Marile intersectii ale orasului au ajuns locuri in care se distrug nervii. Nasterea soselei de centura a municipiului poate fi asemanata cu o nastere cosmica, pentru ca de cativa ani iesenii nu aud decat promisiuni. In momentul de fata, termenele la care ar trebui sa inceapa lucrarile pentru soseaua de centura a orasului Iasi, pentru podul Octav Bancila, pentru pasarele, pasaje si parcari sunt absolut necunoscute. Cat despre o harta a zgomotului (de poluare fonica), a unui Plan Urbanist