Pe o piata atipica, impartita intre influentele romanesti si cele rusesti, unde publicitatea a fost multa vreme sinonima cu media buying si in care outdoor-ul inghite 27% din totalul investitiilor in publicitate, Indigo Ogilvy Moldova joaca dupa alte reguli: ale creativitatii.
“Avem un decalaj de vreo zece ani fata de celelalte piete. Poate exagerez putin, dar exact asta s-a intamplat cu zece ani in urma cand a intrat primul operator GSM in piata – au venit agentiile romanesti sa-l deserveasca”, spune Diana Boico, Managing Director Indigo Ogilvy, despre publicitatea din Republica Moldova. La prima vedere, afirmatia poate parea pesimista.
Agentia care ocupa etajul al treilea al unei cladiri din centrul Chisinaului reprezinta, in Moldova, marele grup de comunicare WPP. Indigo Ogilvy inseamna o echipa de 23 de profesionisti care gestioneaza conturile a patru din primii zece “spenderi” de pe piata. Se afla in top 3 agentii, dupa volumul de publicitate vanduta, si si-a triplat cifra de afaceri in ultimul an.
De la Indigo Advertising la Indigo Ogilvy
Totul a inceput in 2003, cand cinci profesionisti tineri si entuziasmati puneau bazele unui “butic creativ”, numit Indigo Advertising. Agentia avea doi oameni la creatie, doi la financiar si un om la client service – Diana Boico. “Eu eram cea care stia cum sa discute cu clientii si cum sa ofere acele servicii. Pentru momentul acela, in piata nu prea existau agentii care sa presteze client service”. Boico a adunat experienta profesionala in departamentul de marketing al operatorului de telefonie mobila Voxtel (care intre timp a devenit Orange) si mai apoi ca account manager intr-o agentie internationala.
In momentul 2003, pe piata moldoveneasca de publicitate jucau internationalii de la Grey Worldwide, care au iesit intre timp din piata, si Interpublic Group, cu agentiile Initiative, Lowe s