Volumul brut de publicitate investit în anul 2007 pe principalele reţele şi canale de radio s-a ridicat la 108,3 milioane de euro (calculul s-a realizat pe tarifele-listă, pentru nouă
Volumul brut de publicitate investit în anul 2007 pe principalele reţele şi canale de radio s-a ridicat la 108,3 milioane de euro (calculul s-a realizat pe tarifele-listă, pentru nouă posturi).
Conform Alfa Cont Mediawatch, anul trecut, radiourile monitorizate au difuzat 490.852 de clipuri publicitare. Volumul net de publicitate, adică banii care au intrat în această piaţă (scăzând discounturile), este estimat la 45 milioane de euro, cu 40% mai mult decât în anul 2006.
Piaţa radio autohtonă este dominată de două companii: Europe Developpement International România (EDI), care controlează reţelele Europa FM (primul post comercial cu acoperire naţională) şi Radio 21, şi SBS Broadcasting, reţea internaţională de radio-tv preluată de grupul german ProSiebenSat.1 Media, care deţine Kiss FM şi Magic FM.
Cele două entităţi "şi-au tăiat" anul trecut 77% din volumul brut de publicitate alocat pieţei radio monitorizate. EDI România a obţinut un volum brut de 46,6 milioane de euro (42%), pentru 144.238 de spoturi difuzate, în timp ce SBS Broadcasting a realizat un volum brut de 37,3 milioane de euro (35%), pentru 178.552 inserţii.
Cele două companii nu s-au "duelat" doar în sondajele de audienţă şi volumele de publicitate atrase, ci şi în achiziţii. SBS a preluat reţeaua Mix FM şi, la scurt timp, EDI nu s-a lăsat mai prejos şi a cumpărat reţeaua Deea.
România Actualităţi şi-a îmbunătăţit vânzările
Al treilea jucător pe piaţa radio este Compania de Radio Pro, care deţine reţelele ProFM şi InfoPro, al doilea post privat cu acoperire naţională (în ordinea lansării pe piaţă). Forţa acestuia este destul de mică faţă de cei doi rivali